Zašto su kineski električni automobili konkurentniji od zapadnih

U proteklih nekoliko godina kineski proizvođači automobila značajno su povećali svoj udio na evropskim cestama.
Vozači sve češće primjećuju marke koje su do nedavno bile gotovo nepoznate. Tradicionalni zapadni proizvođači suočavaju se s velikim pritiskom jer novi kineski konkurenti donose modele s visokom tehnologijom i povoljnijom cijenom. Kupce privlače kvaliteta, pouzdanost i moderni dizajn, a stereotipi o lošoj kineskoj robi u sektoru električnih vozila više ne vrijede.
Napredna tehnologija po nižoj cijeni
Prema riječima RJ-a Scaringea, izvršnog direktora Riviana, kineski proizvođači često nadmašuju tehnologiju zapadnih kompanija, osim Tesle i Riviana. Rivian je čak rastavio više kineskih automobila kako bi detaljno proučio njihovu konstrukciju i tehnološka rješenja, što je standardna praksa u autoindustriji. Iako se tehnologija može činiti naprednom, niža cijena vozila dolazi od kombinacije subvencioniranog razvoja i jeftinije radne snage, a ne od nekakvih skrivenih tajni.
Zašto protekcionizam ne pomaže
Scaringe upozorava da protekcionizam neće riješiti problem konkurentnosti, piše Zimo. Mnoge ključne sirovine, uključujući rijetke minerale, dolaze iz zemalja s kojima Zapad nema dugogodišnje trgovinske odnose. Primjer je nikal, ključan za proizvodnju baterija, čiji je najveći svjetski proizvođač Indonezija. SAD nema dovoljne rezerve, a lokalne zajednice nerado prihvaćaju rudarske projekte. Osim toga, teško je pronaći radnu snagu spremnu raditi u takvim uvjetima.
Globalna trgovina kao rješenje
Kako bi se održala konkurentnost u proizvodnji električnih vozila, međunarodna trgovina i otvorenost prema novim partnerima postaju presudni. Moderni opskrbni lanci zahtijevaju suradnju s državama koje ranije nisu bile u fokusu zapadnih ekonomija. Bez stabilne opskrbe ključnim sirovinama, teško je proizvesti vozila po konkurentnim cijenama i zadržati tehnološki napredak.