Energetika.ba
Pokazao izvještaj

EU zaostaje za ciljem: Nedostaje 2,6 miliona punionica za električna vozila do 2030.

Autor: Energetika.ba
EU zaostaje za ciljem: Nedostaje 2,6 miliona punionica za električna vozila do 2030.
Foto: Freepik

GridX je izbrojao ukupno 882.020 stanica za punjenje u Evropskoj uniji, što je daleko od cilja Evropske komisije da do 2030. postavi ukupno 3,5 miliona punjača za punjenje.

Izvještaj ove firme je zabilježilo dodatnih 138.429 punionica u Islandu, Lihtenštajnu, Norveškoj, Švicarskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu.

"Postizanje [EU] cilja značilo bi instalaciju otprilike 410.000 javnih punjača za punjenje godišnje što je gotovo tri puta više od trenutne godišnje stope instalacije“, upozorava izvještaj.

Čak i dostizanje cilja EU-a od 3,5 miliona punionica možda neće biti dovoljno za potpuni prijelaz na električna vozila. ACEA, industrijska skupina proizvođača automobila, tvrdi da bi za ispunjenje ciljeva dekarbonizacije moglo biti potrebno čak 8,8 miliona punjača za punjenje do 2030.

Evropske zemlje zabilježile su ukupno povećanje broja punionica od 37 posto na godišnjoj razini između 2024. i 2025., iako je napredak u izgradnji infrastrukture i dalje vrlo neujednačen među različitim dijelovima Evrope.

Neujednačena infrastruktura čak i unutar zemalja

Zagušene elektroenergetske mreže u mnogim dijelovima Evrope i nedostatak jedinstvenog EU postupka odobravanja instalacije punionica čine malo vjerovatnim da će EU dosegnuti industrijski projicirane brojke do 2030.

Kad je riječ o regijama, dijelovi istočne i južne Evrope pokazali su značajan rast, no upravo su ti dijelovi Evrope trenutno i najslabije pokriveni i imaju najviše za nadoknaditi.

Nizozemska, Njemačka i Francuska su daleko ispred ostatka Evrope po ukupnom broju punionica i rastu, no Njemačka i Francuska su tek u sredini po broju punionica po glavi stanovnika ili po 100 km autoceste.

U prosjeku u Europi sada postoji 12 punionica po kilometru, no gustoća infrastrukture može biti vrlo neujednačena čak i unutar jedne zemlje – što je i sama Europska komisija priznala u svom Akcijskom planu za automobilsku industriju.

Istraživanje iz izvještaja pokazuje da 73 posto ispitanika koristi električne automobile uglavnom za kratke gradske vožnje, a gotovo jednako toliko (70 posto) unaprijed planira zaustavljanja za punjenje. Više od polovice ispitanika preferira punjenje vozila isključivo kod kuće, navodeći zabrinutost zbog cijene punjenja na javnim stanicama te prepreke poput pretplata ili različitih tarifa kao glavne razloge za izbjegavanje javne infrastrukture.